EmediateAd

KIRJAUDU PALVELUSIVUSTOLLE.

PALVELUSIVUSTO SISÄLTÄÄ KOLME ERILAISTA KÄYTTÄJÄPROFIILIA:

  • HENKILÖSIVUSTO
  • JOUKKUESIVUSTO
  • SEURASIVUSTO

JOKAISEEN KIRJAUDUTAAN OMILLA TUNNUKSILLAAN SAMALTA KIRJAUTUMISSIVULTA YLLÄ OLEVASTA LINKISTÄ. TARKEMMAT OHJEET ALEMPANA.

Palvelusivustojen käyttöön suosittelemme toistaiseksi vain Firefoxia ja Chromea. 

Internet Explorerin käytössä on joitakin ongelmia, joten suosittelemme ettei sitä käytetä toistaiseksi. Ainakin osa ei pysty kirjautumaan sivuille ja osalta puuttuu pelaajia (varsinkin jos ääkkösiä nimissä tai tunnuksissa).

Aina tilastointiin mennessäsi tarkista viimeisimmät päivitetyt ohjeet TÄÄLTÄ

 

Henkilösivusto

(Henkilöön kohdistuvat asiat, esim. omat yhteystiedot, vapaakorttilaskut yms.)
Henkilön yksilöllinen ID-numero on sama kuin pelipassin ID, joka on muodostunut ensimmäistä kertaa pelipassia ostettaessa. Näet sen siis pelipassilaskustasi tai vapaakortistasi.
Jos olet uusi henkilö jääkiekon parissa etkä tarvitse pelipassia, tee silti itsellesi pelipassinostolomake jotta sinulle muodostuu henkilökohtainen ID. Tunnusten aktivointia ei enää erikseen tarvitse pyytää.
Toimi seuraavasti:
1. Mene pelipassisivulle (linkki ohjautuu VALO ry:n sivuille) ja tee pelipassin ostoon lomake
2. Jos et sääntöjen mukaan tarvitse pelipassia (et toimi aitiossa), niin pelipassin voi jättää
     maksamatta
3. Uusi henkilö saa ID:n (näkyy pelipassilaskussa)
4. Henkilön tiedot siirtyvät yöajossa Sporttirekisteristä liittoon
5. Käy päivittämässä tietosi ja muuta salsanasi palvelussamme.

Käyttäjätunnus on P+ID, eli jos henkilön ID numero on 23456789, on käyttäjätunnus palveluun P23456789 ja salasana ensimmäisellä kirjautumiskerralla koko sivustolle (aiemmat kaudet mukaanlukien) on ID ilman P-kirjainta. Salasana on vaihdettava tietoturvasyistä ensimmäisellä kirjautumiskerralla. Käyttäjätunnuksesi säilyy koko ajan samana, mutta salasana on se miksi sen ensimmäisellä kirjautumiskerralla vaihdat.

Kaikki yhteystiedot seurojen ja joukkueiden yhteyshenkilöille haetaan henkilörekisterin kautta, joten on erittäin tärkeää että jokainen aktiivitoimija pitää yllä yhteystietojansa.
Syksystä 2014 alkaen postiosoitetiedot tulevat VALO ry:n kautta osoitemuutosten yhteydessä.
HUOM! Sporttirekisteriin (pelipassien osto, VALO) muutetut puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet EIVÄT siirry liiton henkilörekisteriin. Muutokset on siis aina tehtävä palvelusivustolle.

JOS OLET UNOHTANUT HENKILÖKOHTAISEN SALASANASI:
Salasanan voi pyytää palvelusivuston kirjautumissivulta omaan järjestelmässä olevaan sähköpostiosoitteeseesi. Myös Leijonat -mobiilisovelluksen kautta voit tilata uuden salasanan.

JOS OLET UNOHTANUT HENKILÖKOHTAISEN TUNNUKSESI:
Saat henkilötunnuksellasi tunnuksesi Leijonat -mobiilisovelluksen kautta.

Joukkuesivusto

(Joukkueeseen kohdistuvat asiat. Esim. ottelut, kokoonpanot, tilastointi, joukkueen yhteyshenkilöt)

Joukkueen ID on sama kuin aiemminkin. Sisäänkirjautumisesssa käytettävä käyttäjätunnus on T+ID, eli jos joukkueen ID numero oli 12345678, on käyttäjätunnus palveluun T12345678. Uuden joukkueen salasana (ei aiemmilla kausilla käytetty käyttäjätunnus) on ID ilman T-kirjainta. Salasana on muutettava ensimmäisellä kirjautumiskerralla. Salasana EI VAIHDU kuin käyttäjän muutoksella vaikka kausi vaihtuisikin. Siksi on tärkeää että esim. lopettava joukkueenjohtaja välittää salasanan uudelle joukkueenjohtajalle.

Jos ID numero on hukassa, löytyy Seurasivustolta kaikki seuran joukkueet ja niiden ID:t. Joukkueen vastuuhenkilö pyytää siis ID:n tarvittaessa Seuransa vastuuhenkilöltä ja jos joukkue on jo ollut olemassa (Ei uusi) niin salasana pyydetään joukkueen edelliseltä salasanan haltijalta.

Joukkueen toimihenkilöt valitaan sivulla olevan ohjeen mukaan. Toimihenkilöiden tiedot tulevat henkilösivuston kautta.

Jos henkilöä ei löydy rekisteristä, toimi seuraavasti:
1. Mene pelipassisivulle (linkki ohjautuu VALO ry:n sivuille) ja tee henkilölle pelipassin ostoon lomake
2. Jos henkilö ei sääntöjen mukaan tarvitse pelipassia (ei toimi aitiossa), niin pelipassin voi jättää
     maksamatta
3. Uusi henkilö saa ID:n (näkyy pelipassilaskussa)
4. Henkilön tiedot siirtyvät yöajossa Sporttirekisteristä liittoon
5. Seuraavana arkipäivänä henkilö löytyy rekisteristämme ja hänet voi liittää haluttuun rooliin.
6. Anna uudelle henkilölle saamasi ID ja pyydä häntä käymään päivittämässä tietonsa ja salasanansa

HUOM ! Käyttäjäprofiiliin laitetut nimenmuutokset tai yhteystiedot eivät välity palvelusivustolle eivätkä liity mitenkään liiton seura- tai joukkuerekisteriin.
Ilmoita siis sarjan järjestäjälle jos et ole saanut sarjaasi koskevaa postia, jotta sinulle voidaan kertoa missä on vika.

HUOM2! Pelipassirekisteriin muutetut puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet EIVÄT siirry liiton henkilörekisteriin. Muutokset on siis aina tehtävä palvelusivustolle.

Kuten järjestelmäuudistuksen yhteydessä uutisoimme, on uuden sivuston tietoturva aiempaa huomattavasti tiukempi. Joukkueen muuttamaa salasanaa ei näe seura eikä liitto. Jos siis joukkueen vastuuhenkilö unohtaa salasanan, on se resetoitava ja tilattava uusi. Siksi on ERITTÄIN tärkeää, että joukkueen salasanasta vastaa VAIN yksi joukkueen vastuuhenkilö.

Seurasivusto

(Seuraan kohdistuvat asiat. Esim. laskut, seurasiirrot, seuran yhteystiedot)
Käyttäjätunnus on A+seuran ID eli jos ID on 12345678 on kirjautumiseen käytettävä käyttäjätunnus A12345678.
Uuden seuran salasana on oletuksena sama kuin ID ilman A-kirjainta. Salasana on muutettava ensimmäisellä kirjautumiskerralla.

Mikäli SEURAsivustolla joukkuevalikoimassa on joukkueita jotka eivät enää pelaa missään sarjassa, ilmoitus (seura ja joukkue ja sen ID) osoitteeseen: pirkka.antila@finhockey.fi .

Mikäli seuraan on tullut uusia joukkueita (muut kuin leijonaliiga), ilmoitus (seura, joukkueen nimi ja ikäluokka) osoitteeseen: pirkka.antila@finhockey.fi.

Seuran toimihenkilöt valitaan sivulla olevan ohjeen mukaan. Toimihenkilöiden yhteystiedot tulevat henkilösivuston kautta.

Jos henkilöä ei löydy rekisteristä, toimi seuraavasti:
1. Mene pelipassisivulle ja tee henkilölle pelipassin ostoon lomake
2. Jos henkilö ei sääntöjen mukaan tarvitse pelipassia (ei toimi aitiossa), niin pelipassin voi jättää
     maksamatta
3. Uusi henkilö saa ID:n (näkyy pelipassilaskussa)
4. Henkilön tiedot siirtyvät yöajossa Sporttirekisteristä liittoon
5. Seuraavana arkipäivänä henkilö löytyy rekisteristämme ja hänet voi liittää haluttuun rooliin.
6. Anna uudelle henkilölle saamasi ID ja pyydä häntä käymään päivittämässä tietonsa ja salasanansa

HUOM ! Käyttäjäprofiiliin laitetut nimenmuutokset tai yhteystiedot eivät välity palvelusivustolle eivätkä liity mitenkään liiton seura- tai joukkuerekisteriin.
Ilmoita siis sarjan järjestäjälle jos et ole saanut sarjaasi koskevaa postia, jotta sinulle voidaan kertoa missä on vika.

HUOM2! Pelipassirekisteriin muutetut puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet EIVÄT siirry liiton henkilörekisteriin. Muutokset on siis aina tehetävä palvelusivustolle.